nog 11 dagen.. - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu nog 11 dagen.. - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu

nog 11 dagen..

Blijf op de hoogte en volg Brenda

24 Maart 2014 | Australië, Warwick

Heee How (are) you going,

Dit zeggen ze allemaal ook al kennen je ze niet. Vond ik eerst wel erg raar steeds dacht ik jahaa het gaat nog steeds goed het zelfde als gister :P En soms zei ik dat het goed ging maar daar luisteren ze amper na het is gewoon standaard gedag zeggen van hier. Ik zit er ook nog steeds aan te denken om een keer te zeggen dat het slecht gaat en kijken of ze daar überhaupt wel op reageren haha.

Maar ik zal maar eens vertellen wat ik allemaal heb gedaan deze drukke week. En ik kan jullie verzekeren dit gaat weer een lange reisverslag worden. Dus voor de gene die geen zin/tijd of wat dan ook hebben in lezen hier een klein overzicht:


Donderdag 16 maart- Pinnaroo valley

Vrijdag 17 maart- Kijken bij line dancing

Zaterdag 18 maart- Whitfords winkelen

Zondag 19 maart- Fremantle

Maandag 20 maart- Museum & Kingspark

Dinsdag 21 maart- Zwemmen met wilde dolfijnen

Woensdag 22 maart- Hillarys

Donderdag 23 maart- Yanchep

Vrijdag 24 maart- Adventureworld

Zaterdag 25 maart- Penguin island

Zondag 24 maart- Cottesloe


Mooi lijstje dacht ik zo !


Donderdag dus Pinnaroo Valley Het lijkt een super mooi park met allemaal mooie bloemen en mooie vijvers en daar lopen echt gigantisch veel kangaroos maar als je goed kijkt zie je dat er allemaal stenen op de grond liggen van mensen die dus overleden zijn en gecremeerd zijn en hebben daar dus asje staan of hebben ze in de vijver … mm weet er geen goed word voor dus zeg maar gewoon gegooid. Het was echt zo’n mooie plek ik wist het wel als ik hier in Australië woonde dan wou ik ik gecremeerd worden en daar een steen hebben staan mooi tussen alle kangaroos. De kangaroos zijn best wel gevaarlijk dus probeerde er voorzichtig zo dicht mogelijk bij te komen. 1 kangaroo strekte zich uit en ging op zijn staart staan nou ik ben niet snel bang voor dieren maar toen slikte ik wel even dat beest was wel 3 keer groter dan mij. Ze kunnen ook zo met 1 beweging je hele strot ophalen dus niet zulke lieverds. 1tje was druk aan het eten dus probeerde van dichtbij foto te maken maar toen was ik even onder de indruk van iets.. sorry voor de nette mensen maar jeetje wat hebben die kangaroos een partij ballen zeg sjonge jonge en het bungelt er gewoon onder aan lijkt net of het aan dun draadje vast zit. Dus kon niet anders dan even inzoomen en er foto van maken hahaha totdat mensen mij door hadden natuurlijk ik deed maar net dat ik de bloem zo mooi vind die naast de kangaroo op de grond lag :P Ook heb ik ze zien vechten echt te grappig net 2 weifen die mekaar slaan. Dus was leuk om dit te zien en om zooooooooooooooooveel kangaroos bij mekaar te zien in allerlei maten.


Vrijdag had ik even chill dagje en me tante vroeg of ik keer kwam kijken bij Line dancing dus heb ik dat maar gedaan. Het is niet echt wat voor mij dat weet ik wel . ze dansen eigenlijk alleen met hun benen en soms klappen ze tussendoor. Soms zag het er ook nog best moeilijk uit maar ik vind het niet echt Line dance wat ik heb gezien met Line dance denk ik aan het stoere en gespring en weet ik wat voor gekkigheid maar dit leek soms wel op stijldansen .


Zaterdag ben ik met de vriendin van mijn tante en me tante wezen winkelen in Whitfords. Was wel gezellig met de oudjes op stap haha ! Ze zijn oud maar zo gedragen ze zich zeker niet ze zijn nog super fit! Ik hoop dat ik later ook nog zo fit mag zijn ! En ik ben toen bij de mac donalds wezen eten oei wat was ik blij ik wou graag mac kroket maar dat hadden ze natuurlijk niet :P dus maar een broodje gekozen wat ze bij ons in Nederland niet hebben en was zeer goede keus !

Zondag ben ik naar Fremantle gegaan om te winkelen …. Winkelen alweer? Jep alweer ! En Yes me UGG boots gescoord !:D Happy me! Nog even over de markt wezen lopen en toen zagen we een Mexicaans restaurantje en ik ben verliefd op nacho’s,burritos,taco’s etc. dus zijn we daar gaan eten en ik had nacho’s ooh goddelijk wat lekker echt genoten. En hier in Australië praten ze steeds over een drankje ze noemen het spider ik denk laat ik het maar eens proberen !

OOOOHHHH DAT IS ZOOOOOOO LEKKER!! En ik denk dat ik flink geld ermee kan verdienen dus ik ga niet zeggen wat het is en hopen dat niemand er achter komt en dan ga ik dat maken voor iedereen !! mm jammie!


Maandag ben ik naar een museum geweest en ik ben niet zo gek op museums en ik blijf niet zo gek op museums even is het leuk maar dan ben ik er ook wel klaar mee. Dat museum had van alles over het bestaan van dieren en van de Aboriginals dat vond ik wel erg leuk om te zien maar ook over stenen en wat er uit de lucht is gevallen nou het zou mij worst zijn ik snap dat toch allemaal niet en vraag me altijd af of het wel echt is . Dus ik heb ook nog wat aan me culturele gebeuren gedaan in me vakantie dus petje af zeg ik zelf! Toen zijn we naar Kingspark geweest dat is een super mooi park waar je kunt wandelen. Helaas is dit wel verkeerde tijd van het jaar want door de zon zijn alle bloemen weg gebrand in mei als het koeler word staat het vol in bloei en moet het super mooi zijn dus ik moet nog maar keer terug ;) maar in Kingspark kun je ook over Perth heen kijken je kunt de stad zo mooi zijn en savonds is dat nog mooier echt heerlijke plek om te lunchen of te relaxen of hardlopen of lekker boek lezen. Ik had echt gewild dat wij dat hadden in Nederland! Daar even lekker wat gegeten en gedronken en weer op naar huis.


Dinsdag me wekker ging om 4 uur om een droom uit te laten komen namelijk zwemmen met wilde dolfijnen. Bij de boot aangekomen keken ze welk surfpak je aan kon ik zag het alweer voor me dat ze kleintje hadden dus dat het bij mij tot me knieen en me ellebogen kwam maar gelukkig hadden ze allemaal lange lengte maten. Toen kregen we uitleg en kleine snorkelles. Nou de eerste keer dat ik in het water ging ik raakte helemaal in paniek ik snapte niet hoe ik moest ademen ik zat maar gek te doen dus ik gevraagd of ze me kon helpen en zei ze dus 3 sec in en 3 sec uit je moet je ontspannen anders wil het gewoon niet ik dacht oke ontspannen in het water waar allerlei rare beesten zwemmen en als ik een dolfijn zie ben ik helemaal happy dus gaat me hard 10x sneller maar oke ik probeerde te luisteren om te rustig te blijven en was er klaar voor om met de dolfijnen te gaan zwemmen. En nee dit is niet kusjes geven en ze aaien enzo nee we gingen met een boot de zee op en probeerde dolfijnen te spotten zodra we dolfijn zagen gingen we het water in en konden we kijken naar de dolfijnen en ze zwommen onder ons door en langs ons heen echt heel dichtbij er was 1 meisje die had een speciaal motertje waarmee ze onder water ging en met de dolfijnen kon spelen door met hun mee te zwemmen etc dat vinden ze erg leuk en dat zag je ook ze bleven heel langs bij ons en ook een BABY DOLFIJNTJE ach zo schattig. Het was echt een super leuke dag en heb echt genoten het was heel bijzonder om dat te doen !! Zeker een aanrader !!


Woensdag ben ik lekker naar hillarys geweest lekker zonnen en aan het water liggen. Want ik wil toch echt wel bruin worden voordat ik in Nederland ben. Helaas word ik niet zo snel bruin dus zal het wel weer niet leuk thuis komen zijn er is 1 ding wat ik hoop en dat ik bruiner ben dan Guus en Roos want die zijn altijd zo mooi bruin en ik wil gewoon 1 keer in me leven bruiner zijn dan hun dus ben benieuwd. En waag het om nu snel onder de zonnebank te gaan :P

En natuurlijk heb ik weer lekkere nacho’s gegeten dit was zo lekker het leek net zon saladebar dat je van alles kon kiezen je kon kiezen welk vlees je erop wou wat voor groente wat voor saus kaas etc. Dus dan heb je altijd de nacho’s die je lekker vind en er niks vies op zit. En natuurlijk toen ik thuis kwam jeukte me rug en me voeten en vreesde weer voor het ergste rug verbrand en me voeten verband dus hopelijk ga ik niet vervellen en tovert het om naar een mooi bruin kleurtje!


Donderdag ben ik naar Yanchep gegaan dat viel wel erg tegen. Ze hebben daar brand gehad dus zo mooi is het allemaal niet meer we konden wel koalas van dichtbij bekijken en natuurlijk weer niet

vasthouden grrr zo stom ik kom hier in Australie om eindelijk koala te zien en te knuffelen maar kan ze nergens vast houden. En ik ben in een grot wezen kijken dat was wel heel mooi om te zien allemaal mooie kristallen ! Me tante vertelde je kunt daar in een bootje en kun je heel stuk over het water en kun je mooi het park zien. Nou de plekken waar je op de boot kon stappen staan er nog maar het water was verdwenen zo droog was het daar en ze zijn ook zo bang voor brand. Dat kun je wel zien het was eigenlijk niks meer dus koala’s en grot was leuk maar voor de rest niet echt. Best gek want je kunt bus boeken bij het reisbureau om naar dat park te gaan en je betaald er hartstikke geld voor dus beetje zonde geld.


Vrijdag ik blijf dit weekend bij me nicht en neef slapen dus erg gezellig!! En jaaa ik ga me vandaag weer lekker kind voelen en eindelijk een keer wat anders zien dan ponypark slagharen. Ik ga naar Adventureworld dat is een pretpark met super vette attracties maar ook water glijbanen enzo beetje zelfde als duinrel. Ze hadden niet heel veel attracties maar de attracties die ze hadden waren dan ook super vet en ook echt eng. En op alle borden staat ook dat je je haar vast moest doen als het langer is dan je schouders. En voorzichtig met bril etc. En toen zag ik staan dat je oorbellen moest uit doen ik dacht wat is dat voor onzin ik hou ze in nou ik heb het geweten toen ik uit de attractie kwam me oorbellen zaten vast in me hoofd en dat deed pijn echt heel erg pijn :P dus tegenwoordig luister ik maar gewoon als er iets op een bord staat het zal er wel niet voor niets staan. Toen we de tassen gingen pakken bij de kluisjes om wat te lunchen zag ik een bord staan met mensen die koala vasthouden ik dacht tja weer zon mooie foto en is vast niks maar me nicht zei kom we gaan vragen en wat denk je IK MOCHT EEN KOALA VASTHOUDEN !!! weer eeen droom die uitkomt ik zat gewoon te shaken van blijdschap. En oh wat was de koala zacht en lief hij kroop helemaal tegen me aan en hij wou niet meer bij me weg. De Verzorgster zei dat koala’s heel goed kunnen voelen of mensen goed hart hebben of niet en als ze dat hebben willen ze graag blijven dus ik was helemaal happy want tja ik heb goed hart haha;) Dus was super vette dag en ik mis de koala!!:(


Zaterdag ging ik met me nicht en haar vriend naar Penguin island je kon op Penguin island komen met een boot maar je kon het ook lopen over de sand bar noemden ze dat dus als Afrikaanse mensen liepen we daar met onze tassen op onze hoofd water tot aan de schouders hup naar de overkant dat was best pittig want was best stukje maarja geeft niet dan had ik weer me fitness gedaan en na eindelijk aangekomen te zijn op penguin island en overal hebben gezocht waren er geen penguins te vinden wel een zeehond en ik wou graag met hem op de foto dus liep er op af maar rende ook als een gek weg want dat beest maakte een geluid en gebaar dat hij dat niet wou oef wat eng beest. Wel stom hoor ga je naar een eiland om pinguins te zien en zijn ze er niet. Gelukkig heb ik ze gezien in de dierentuin! Als afsluiter gingen we naar een restaurantje toe waar ze zelf chocolade maken en moest echt top zijn! Dus ik heb chocolademelk besteld met pindakaas erin tja daar ging me afgelopen kilo’s :P en we hadden een chocolade fondue met allerlei lekker bonbons churros aardbeien etc. oh dit was echt goddelijk!!! En vaak zeggen mensen oh ik ben misselijk van de chocola en altijd dacht ik nou dat je daar misselijk van kan worden ik kan wel hele reep op maar geloof me het kan we zaten allemaal onderuit gezakt op de stoel en duizelig voor ons uit te kijken met een zere buik naar paar glazen water voelde we ons gelukkig weer beter haha. Maar het was echt de moeite waard en heel lekker . Dus de chocolademelk met pindakaas is zeker proberen waard !!


Zondag met me neef naar Cottesloe beach geweest en naar een pub geweest wat eten en drinken ! nou ik heb me nog nooit zo lelijk gevoeld het leek wel of er alleen maar modellen waren echt allemaal knappe meiden en jongens in super mooie kleding, perfecte schoenen , haar super mooi. Ik voelde me echt een schoft wat even in haar action kleding aan kwam lopen. Maarja het was wel erg gezellig hahah toen over het strand gelopen want er waren allemaal kuntswerken sorry voor de kunstenaars maar ik begrijp er echt niks van wat er mooi aan is een rondje waar vlaggetjes in stond een grote zitzak een paal met slierten eraan en ze hebben er ook nog namen voor gegeven nou sorry maar ik snap die kunst niet. Maar toch leuk om daar even over het strand te lopen. Was weer leuk en geslaagd dagje !:D

En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben aan het einde gekomen !! hehe was dus druk en leuk weekje vandaag lekker wezen hardlopen de was gedaan en me boek lezen en nu dus even voor jullie verslag schrijven en wat foto’s uploaden. ik doe niet zo heel veel foto's want wil nog graag wifi voordat ik naar huis ga haha.En er komt weer een leuke week aan wel wat minder druk maar wel erg leuk dus volgende week maandag of dinsdag zal ik weer de tijd nemen om even verslag te typen en oh oh dan is het al bijna voorbij nu nog maar 11 dagen en ik ga alweer naar huis phoe wat gaat dat allemachtig snel !


Dus ik ga nu nog even genieten van het weer en tot de volgende keer maar weer!!


See ya !!

  • 24 Maart 2014 - 14:34

    Ingrid:

    He op z'n slagharens moie.. (ha ha)
    Wat weer een gave dingen om mee te maken en super foto's !!
    Groeten Ingrid

  • 24 Maart 2014 - 20:17

    Christa:

    Hee Brenda zit na te genieten van je verslag wat een geweldige tijd heb je daar .enne wat die club betreft met die modellen in mooie kleding, denk aan dat moment met die koala die voelde dat jij een goed hart hebt (wist ik al) En je voelt je nooit meer minder dan een ander . nog even genieten en dan toch maar weer ppc .
    Xx christa

  • 24 Maart 2014 - 20:18

    Dorien:

    He Brenda

    Leuk om weer wat te lezen hoor. Bastin verteld wel telkens wat je eet ;) Dus krijg zo ook wel wat mee.
    Maar erg leuk om te lezen. Tja en nog elf nachtjes. Ervin telt nu elke avond hoeveel stickers nog voordat Brenda weer komt.
    Veel succes vrijdag zal aan je denken.

    En tot volgende week.

    Kus van ons allemaal

  • 26 Maart 2014 - 16:17

    Jenny Meesters:

    Hoi Brenda,

    Je zit echt in luilekkerland zo te lezen. Mooi hoor wat je allemaal mag meemaken. De zon schijnt hier ook veel en Guus is al heel bruin ha ha.
    Graag tot volgende week groeten jenny

  • 31 Maart 2014 - 21:33

    Astrid Nijkamp:

    Hey Brenda

    Aan de foto,s te zien en de verhalen te lezen heb je het ontzetten naar je zin en veel gezien.
    Het ziet er heel mooi uit.

    Groetjes Johan en Astrid en de kids

  • 11 April 2014 - 09:39

    Arpa:

    He Brenda ,
    Raar maar waar , je bent alweer thuis en ik krijg net je mailtje 11/4 pas binnen .
    Zal er eens voor gaan zitten om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warwick

Brenda

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 14497

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Perth

Landen bezocht: