1ste week stage - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu 1ste week stage - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu

1ste week stage

Blijf op de hoogte en volg Brenda

31 Januari 2014 | Australië, Warwick

Nou daar is dan alweer het volgende verslag.
Ik heb nu een weekje stage gelopen en ik zal bij het begin beginnen. En nee hij word niet zo lang als die andere ( sorry daarvoor)

De eerste dag ik was echt heel erg zenuwachtig hup vroeg uit bed me nette kleren aan en op naar de bus. Ik was er natuurlijk veel te vroeg en had dus ook nog de vroege bus gepakt dus toen ik bij het station aankom duurde het nog 1 uur voordat ik op stage eigenlijk had moeten beginnen. Nya even relaxt gedaan daar op het station en beetje rond gekeken wat daar allemaal is. Toen het half 8 was maar eens naar de daycare gelopen. Je moet daar op een bel drukken om binnen te komen vanwege veiligheid van de kids mm scary !! Een leidster deed open en zei hoi vandaag sta je bij de koala's op de groep ( ze hebben 3 groepen de baby's,possums en koala's) en daar kun jij je tas neerleggen veel plezier vandaag. ik dacht oke wtf waar is me rondleiding. Maar oke ik gooi me tas in die kantine en doe me spul in de koelkast. En ik zoek naar de plek waar de koala's zitten ze leken er niet op dus kon het moeilijk vinden haha tot dat een meisje zei hier moet je zijn. Ze zei de kinderen zullen vast snel contact met je zoeken en dat was denk ik alles wat ze zei die dag. OMG WAT DUURDE DIE DAG LANG. Het was zo niet leuk ik kon wel janken. De ouders droppen hun kind en zeggen bye en geen overdracht ofzo. Opeens komt er een leidster binnen en vraagt wie ik ben dus ik stel me voor en ze wist dus helemaal niet dat ze iemand uit holland kregen ... goeie inlichting dus. Ik maar met de kinderen gespeeld en steeds gevraagd of ik wat kon doen nee ik kon niks doen pff. Gelukkig kon ik goed contact maken met de kids en wilden ze graag met me spelen YES. Toen was het rust tijd dan betekend de kinderen die slaap nodig hebben gaan slapen en de kinderen die geen slaap nodig hebben mogen rustig spelen. En wat denk je ... ik moest bij de kinderen gaan zitten die slapen en net zo lang blijven zitten totdat ze slapen en ik moest ze over hun rug aaien nou ik weet niet hoor maar volgends mij heb ik serieus anderhalf uur daar gezeten en kinderen op de rug geaaid nou mijn moeder aaide me ook niet zo lang op de rug voordat ik sliep. Ze hadden ook zo´n rustig muziekje op en ik maar denken blijf wakker blijf wakker en opeens schrok ik want een leidster zei je mag eten je hebt pauze van een uur ik denk oh jeetje nu kan ik daar vervelen. er zaten ook wat anderen maar niemand praat met elkaar ze zitten allemaal met hun telefoons en dat eten OMG de ene gaat naar de mac de andere naar hungry jacks en allemaal vet voedsel en chips etc nou zat ik daar met mijn broodje met ham kaas en sla en als snack wat tomaatjes hahah maar oke hun keus! toen nog 2 uurtjes en ik kon naar huis. de baas vroeg of ze nog wat moest tekenen en het was doei ik dacht oh je vraagt dus niet hoe ik het heb gehad , prima! ik begon zelf al . Het was erg wennen hoor vandaag maar echt leuke kids! Mooi zegt ze en weg was ze. Pff de terug weg in de bus kon ik wel janken maar niet gedaan want ik heb al genoeg gebleerd ik dacht oke ik moet hier toch 200 uur maken dus blijf doorzetten.
De conslusie van die dag: het was daar erg vies en stoffig de kinderen worden alleen gefatsoeneerd aan de einde van de dag sommige ouders die eerder zijn nemen een vies kind mee, kapotte plinten waar ze zich aan konden bezeren, en vooral geeen gevoel!!! Geen overdracht naar ouders de leidsters waren alleen maar met elkaar aan het praten , aan het roddelen over ouder en kinderen en over andere leidsters. En ze gaven geen aandacht aan de kinderen. 1 kind liep zelfs de hele dag al met de zelfde de luier om totdat ik zei moet hij niet een keer verschoond worden??
OH IK MIS KIDS&JOY ZOOOOOO. ik kan al niet wachten om daar te beginnen.
Toen thuis gekomen tante annie en ome johnny helemaal enthousiast EN HOE WAS HET ???:D nya ze zagen dus al dat het goed kut was. Toen voelde zei zich nog schuldig ook hihi lief! ik heb toen zelfs een sleutelhanger van haar gehad. Echt me 2e oma en opa ;)
Maarja de rest van de week was het opzich al wat beter. Er werkte toen een ander meisje en die was leuk met de kids ze zocht ook veel contact met mij en legte heel veel dingen uit wat ik eigenlijk in het begin al had moeten weten ...pff zucht. maarja vandaag was laatste dag en ik ga zo slapen en heb alweer meer dan 40 uur gemaakt deze week dus die 200 uur is al in zicht haha ;)
Ik denk maar zo ik ben er voor de kids om hun te vermaken en paar leuke weken te bezorgen en kan leren wat totaal niet goed is om mee te nemen naar nederland in de kinderopvang.en proberen te praten over wat misschien voor hun ook zou werken maar dat durf ik nu nog niet het zijn pittige tante's hooor phoe dikke bek niet normaal. ze zaten te boeren en te doen in de kantine .. nya ik stop nu echt want het verhaal word weer beetje erg lang.

See you later !!bye bye!! No worries (dat zeggen ze echt de hele tijd!)

  • 31 Januari 2014 - 17:00

    Trijntje Schmidt:

    lieve brenda
    zo dat is allemaal wat heftig maar brenda hou vol je kan het geloof in je zelf hartelijke groetjes van ons allemaal uit den helder

  • 31 Januari 2014 - 17:08

    Jolien:

    Hey lekker met de kinderen gaan spelen en hopelijk draaien ze daar nog wat bij! Xxx

  • 31 Januari 2014 - 21:08

    Ria:

    Lieve Brenda, heb het met je te doen.....maar het komt vast goed! Pak ze maar aan die pittige tantes....en breng ze in de paar weken dat jij er bent een beetje fatsoen bij.....
    Groetjes van ons 4tjes

  • 01 Februari 2014 - 20:04

    Marianne:

    Hey Brenda!

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Wat een andere wereld.
    Succes met jou stage en voor de rest heel veel plezier!!

    Liefs Marianne (kapster)


  • 03 Februari 2014 - 21:44

    Arpa:

    He Brenda.
    Goed om te lezen dat je het al iets beter na je zin hebt.
    Alle begin is moeilijk maar je kunt het .
    Fijn voor je (hi hi)dat je een extra oma en een opa erbij hebt gekregen .
    Dat is nooit verkeerd en wel lekker toch!
    Je bent er nu achter wie Arpa is heb ik gehoord?
    Ben benieuwd naar je vervolg verhaal ,succes en tot horens lieve groet van ons .Kus

  • 03 Februari 2014 - 21:53

    Arpa:

    Nog vergeten te zeggen Brenda , erg leuke foto.s en zo,n beertje wil ik ook wel !!

  • 07 Februari 2014 - 12:31

    Ineke En Fennie:

    Hallo Brenda,

    Wat dapper allemaal , jij redt het echt wel later kijk je er vast mooi op terug, en even wennen
    is het natuurlijk, lieve Groet Ineke en fennie

  • 11 Februari 2014 - 16:03

    Marian Werink:

    Hallo Brenda

    Een fijne tijd nog, heb je verslag gelezen , erg mooi.
    Geniet er nog van.
    Groetjes Marian werink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warwick

Brenda

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 14509

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Perth

Landen bezocht: