Australie = DONE - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu Australie = DONE - Reisverslag uit Warwick, Australië van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Australie = DONE

Blijf op de hoogte en volg Brenda

03 April 2014 | Australië, Warwick

Heee hallo,
Zo daar is me laatste reisverslag alweer. En ben er stiekem wel blij mee want heb geen zin meer om verslag te maken:P maarja voor een goed doel. Ik heb deze week ook weer leuke dingen gedaan maar niet zoveel als vorige week want ik was goed aan de latten en moest even rustige dagen hebben dus lekker op strand liggen maar hierbij dus klein overzichtje weer voor de drukke mensen :P
Dinsdag 25 maart- Super golf,chocoladefabriek en gewandeld door oude trein tunnel.
Woensdag 26 maart- Joondaloup, Met nicole mee geweest kijken naar haar dansen.
Donderdag 27 maart- Lekker op het strand gelegen zonnen en foto’s op computer gezet
Vrijdag 28 maart – Skydiving- winkelen Perth- Naar een pub met dom en nicole
Zaterdag 29 maart- Ontbeten met nicole lavendel scones, gewandeld brigadoon en pizza’s gegeten en minigolf gespeeld.
Zondag 30 maart – Paardrijden , visite mark en debbie
Maandag 31 maart- High tea met nicole,Annet en tante Annie, Met sean en Annet naar kalamunda
Dinsdag 1 april- Koffer inpakken, was gedaan en in zon gelegen.
Woensdag 2 april- Naar warwick en greenwood, dineren met dom en nicole en Mirelle,john,quin en kay op visite

Nou nu me complete verslag
Dinsdag 25 maart daagde Dom en nicole mij uit om met hun te gaan golfen echt op zon plek met heel veel bomen vijvers en bulten dus niet dat standaar minigolf. Dom speelt golf dus hij wou graag kijken of ik talent had nou dat talent was ver te zoeken als er mensen dicht in de buurt stonden sloeg ik altijd die kant op dus ik bleef maar schreeuwen dat ze uit moesten kijken :P Nou en als ik hard moest slaan sloeg ik zacht en als ik zacht moest slaan sloeg ik hard. Niks voor mij dus. Maar toch ondanks alles was het wel super leuk om dat te spelen. We zijn daar toen wezen eten met de zus van dom was erg gezellig het was in een bierbrouwerij phoe wat een lucht dat kon je wel ruiken maar echt super fijn gegeten daar. Toen zijn we naar de chocoladefabriek gegaan , Alweer? Ja alweer het is gewoon te lekker en leuk om te zien hoe ze dat allemaal maken. Dus daar weer lekker wat gedronken met natuurlijk chocolade erbij. Daar in de beurt kon jeook heel mooi wandelen. En daar is ook een plek waar vroeger een trein reed maar er is toen erg ongeluk gebeurd dus daar rijden de treinen niet meer maar de tunnel is er nog wel dus we zijn daar door gelopen nou ik vond het dood eng want het was donker en elke keer dacht ik dat iemand me aan keek dus niks voor mij bah haha.

Woensdag 26 maart- ben ik naar Joondaloup gegaan nog even winkelen en de laatste souveniertjes kopen enzo gewoon lekker rustig aan gedaan Heerlijk! Op een gegeven moment zag ik een tent staan en heette wendy’s en zo heet mijn stagebegeleidster ook dus ik denk dat is vast goed ik ga wat halen dus ik had een milkshake ijs achtig iets nou Wat goor gadverdamme echt zo vies dus dat neem ik nooit weer wel jammer v oor Wendy :P Toen ben ik nog lekker naar hillarys geweest beetje op strand gelegen en natuurlijk dat chocolade restaurantje en heerlijke churros gegeten en wat bon bons gekocht voor me nicht en me oom en tante. Savonds heeft nicole mij opgehaald want ze vroeg of ik keer wou kijken bij haar dansen ik weet niet hoe je het hier noemt maar zei doet net zo in het circus in van die lange gordijn achtige dingen dansen ze klimt dan helemaal in de top en laat haar lenige kwaliteiten zien en laat zich zo weer naar beneden glijden phoe toen ik dat zag wat mooi om te zien en ik wou dat ik dat kon maar het deed me al pijn toen ik het zag dus dat word niet wat.

Donderdag 27 maart- weer lekker naar hillarys geweets lekker wezen zonnen en weer even bijkomen van alles ik weet niet wat ik heb maar ik ben echt hartstikke moe en me hele lichaam doet pijn misschien word het gewoon tijd dat ik naar huis ga? Ik heb smiddags al mijn foto’s even op computer gezet en ook voor me tante . Me tante had ook nog heel veel oude foto’s van mij en me ouders en broers en zus dus die even gekopieerd want dat is natuurlijk wel leuk om te hebben .
Vrijdag 28 maart- WHAAAAAAAAAAA HET IS ZO VER!!! Eindelijk vandaag ga ik skydiven !! Ik taxi gebelt om mij op te halen nou die kwam er precies op tijd aan maar ze hebben daar een speciale plek voor taxi’s en als je 1 nodig bent moet je de eerste pakken maar omdat ik had geboekt en mijne achteraan stond liep ik daar maar heen nou ik kreeg het te horen van de 1ste taxi hij ging helemaaaaal te keer ik denk ja hoor heb ik weer na 100 keer uit te leggen dat ik die taxi geboekt heb liep hij weg en zei ook tegen hem ach joh sukkel nadat ik het zei toch de kleine spanning oh hopelijk verstaat hij het niet maar toen eindelijk in de taxi gestapt en vroeg waar ik naar toe moest de taxi chauffeur kende het niet ik denk godsamme ja hoor je belt een taxi om ergens te komen maar weet niet waar het is hoe dom kon je zijn. Hij maar iemand gebelt en toen in getoetst in de tom tom en toen eindelijk gingen we vertrekken het is maar goed dat ik die taxi extra optijd had geboekt want als ik veel later was geweest kon ik het skydiven gedag zeggen. Nou we moesten van allerlei papieren invullen voor het skydiven voor als er wat kan gebeuren etc. nou overal handtekening gezet en ik werd opgehaald. En ik maar denken oh waar zijn mij zenuwen toch normaal ben ik zo DOOOOD zenuwachtig voor dingen en nu het leek wel of ik stoned was alles was chil en maakte me nergens druk om . Nouja toen op bestemming aangekomen kwamen er wat mannen aan en natuurlijk kreeg ik weer de jongste jongen en ook nog single dus dat heb ik de hele tijd aan moeten horen van de andere mannen maarja gelukkig hielden ze op een gegeven moment op nadat ik 100x had gezegt dat ik me vriendje heb in Nederland. Nou daar gingen we hoor allemaal tegen mekaar aanliggen in het vliegtuig en we gingen omhoog nadat hij zei we zitten op de helft en ik keer naar benden en de auto’s leken net zo groot als een mier kreeg ik toch wel even een kriebel in me maag. Piloot gaf signaal we konden springen ik dacht oh waar ben ik toch weer aan begonnen en het ging zo snel ik was de laatste die eruit sprong en hup hup hup daar gingen ze allemaal en toen was ik aan de beurt oke nadenken me voeten naar achter houden me rug hol en me …….whoep daar gingen we en WAUW wat gaf dat een geweldig gevoel je voelt je zo vrij als een vogel te zweven in de lucht geweldig mooi uitizcht en oh wauw het gaf me echt een kick en zat te schreeuwen van blijdschap! Na 1 minuut vrij val ging de parachute einde en veer je eindje omhoog alles goed zei die jaa geweldig ! Mooi en wil jij nu even met de parachute sturen uhmmmmmmm voordat ik het wist had ik de touwtjes al in mijn handen en die gek liet ook nog los maar gelukkig voor maar even. Maar phoe daar moet je wel spierballen voor hebben dat was heel zwaar om vast te houden op een gegeven moment zei die stuur maar naar rechts en ik maar trekken en trekken hij zo toe maar god man ik probeer het ook maar eindelijk kreeg ik dat ding in bewegen phoe en voor ik het wist ja we gaan zo landen ik zo landen kunnen we niet nog een keer omhoog ? nee helaas we gingen om onze kont landen dus ik dacht al oh oh dat word pijnlijk maar dat viel reuze mee je moest je benen goed omhoog houden en je schoof zo over het gras heen Phoe wat een ervaring en ik wou echt nog een keer !! Dus mensen die een beetje twijfelen om het te doen ? DOEN echt de moeite waar nu ik dit typ word ik alweer helemaal enthousiast en voel ik weer die kriebels in me buik echt gaaf! Na de tijd nog even lekker geshopt in Perth en nu stop ik ermee want nu raakt me geld wel op en tja maar 30 kilo mag mee drama!! Savonds werd ik opgehaald door Dom en Nicole om naar een pub te gaan want dom was geslaagd voor zijn doktersopleiding. Het was daar erg leuk en gezellig en iedereen is zo vriendelijk hun vrienden gingen gewoon lekker met mij kletsen en boden me drankjes en eten aan dat merk je hier wel in Australië iedereen is zo vriendelijk tegen mekaar je kunt echt gewoon in je eentje ergens naar toe gaan want je maakt toch wel vrienden. Nou in Nederland hoef je dat niet te doen dan krijg je zo arogante kop naar je toe. Toen ben ik wezen slapen bij Dom en nicole nog even filmpje gekeken en slapen maar.

Zaterdag 29 maart- Dom is optijd werken dus ik ging ontbijten met nicole bij een restaurant waar ze alles van lavendel hadden nou ik heb nooit geweten dat je dat kon eten maar dus toch. We hebben lavendel scones en lavendel thee genomen OH JAM dat was echt heerlijk. Het was de bedoeling dat we nog lange wandeling gingen maken maar we hebben zoooooo lang gekletst en we hadden nog maar weinig tijd. Nicole wou me graag naar een plek nemen waar haar broertje altijd graag kwam haar broertje is overleden en daar praat ze dan ook veel over en gaat graag naar de plekken waar hij graag kwam dus ik ben vaak met haar mee geweest we hebben veel gelachen maar ook veel gehuild daarom ga ik haar ook extra missen ze voelde echt als me zus ik had haar eerder nog nooit gezien maar de eerste dag dat ik haar hier zag het klikte meteen en we hadden het super gezellig echt gewoon zus gevoel! Nou snel dus naar brigadoon voor Aaron ! Hele mooie omgeving maar het is mooier in de herft of winter want het is nu daar zo droog geen water helemaal niks en in de herfst en winter heb je daar hele mooie waterval ! dus ik moet nog maar eens terug in de winter haha
Smiddags ging ik met me tante,Annet,nicole,dom,mirelle,john quin en kay pizza’s eten oh die waren zo lekker echt heerlijk en toen vroeg nicole of ik dessert pizza wou ik dacht wtf pizza als toetje wat is dat nou voor raar iets dus ik keek haar vaag aan en ze zei vertrouw me je vind het heerlijk nou ik vol spanning wachten en ja hoor wat kwam daar aaan :O HEEEEEEEEEEEEEERLIJK!! Pizza bodem met daarom gesmolten chocolade en brokken chocolade erop en kersen en toefjes custard pudding en poedersuiker en een pizza met met gesmolten chocolade en marshmallows oh dit was echt zo super fijn dit moeten ze echt in Nederland doen ik durf te wedden dat ze daar vet veel geld mee binnen gaan halen !! echt super fijn!! Nou onze buikjes rond en nu zijn we klaar om gezellig minigolf te spelen. Nou het begon alweer diep triest ik kon er natuurlijk weer niks van maar naar een tijdje ging het beter ik kreeg wat meer geduld en probeerde rustig te spelen met gevoel normaal ram ik maar wat raak op die bal. Het was heel mooi daar de minigolf was in een hele mooie tuin heel groot allemaal mooie bloemen en mooie grote bomen. Daar geven ze ook bruiloften en oh god er was die dag 1 en wij waren klaar met spelen dus wij mooi op afstandje kijken naar alle mensen die binnen kwamen lopen de ene spierwit de andere nep bruin de een dun de ander dik korte rokjes lange rokken nou de gekste mensen kwamen binnen lopen het leek wel attractiepark slagharen daar loopt soms ook de gekste mensen rond. Maarja na een uur wachten kwam eindelijk de bruid in aantocht. Ze had 7 bruidsmeisjes allemaal in paarse jurken echt super mooi. Ze kwamen allemaal 1 voor 1 aanlopen en toen kwam de bruid aanlopen en toen gebeurde het ergste wat ik niet hoop mee te maken het begon KEI en KEI hard te regenen echt een stort bui en het was buiten en niemand had er rekening mee gehouden nou iedereen zag er niet meer uit . de make up uitgelopen kleding zeikers nat de kapsels een grote ramp en iedereen zocht dekking voor zichzelf maar ik dacht denk is na en help de bruid het is haar feest zei moet er mooi uit blijven zien. Maarja gelukkig konden ze in een tent maar moesten wel stukje lopen op een gegeven moment liep een meisje langs ons die hadden we al eerder gezien toen zeiden we nog wow die is bruin nou wat denk je het bruine lekte van dr kop en armen af ze had allemaal zwarte vegen en haar spierwitte huidje kwam te voorschijn nou toen hield ik het niet meer ik heb bijna gegild van het lachen wat afschuwelijk dus tip voor mensen gebruik nooit zon lotion achtig iets het is gevaarlijk haha. Leuke dag gehad dus haha

Zondag 30 maart- Jeeej ik ging paardrijden ik had er echt zin in want ik me me paardjes heel erg en het is altijd ontspanning voor mij . Het waren aardige meisjes maar de plek zelf zag er niet zo mooi uit ze zei ook ach het is toch alleen voor toeristen het hoeft niet allemaal perfect toen dacht ik all right goed zo meid jij red het wel ,,, NOT! Maar oke na even gepraat te hebben en ik vertelde natuurlijk over PONYPARKCITY ! en zei dat ik op westernzadel reed heeft ze nog voor mijn westernzadel geregeld dus dat was erg lief ik kreeg het grootste paard en moesten met een trapje er op stappen vanwege veiligheid ik moest een een papier tekenen voor als ik val dat het niet hun schuld is ik dacht oh god nu gaan we het beleven. Omdat ik ze dat ik ervaren ruiter was reed ik gewoon met 1 meisje mee en ja hoor een meisje van 14 jaar die mij ging vertellen wat ik moest doen ik denk oke positief blijven ik heb het zelf ook gedaan op ponyparkcity. Nou daar gingen we het bos in de paarden liepen zo hard niet normaal….. sarcastisch dus ik gewoon gaan slapen als ik wel want pff saai toen ik zei of er misschien wat meer tempo in kon vroeg ze zeker weten ik denk ja duuhh ik betaal niet voor een ritje waar ik van bijna in slaap val nou we gingen al wat harder en dat was leuker de omgeving was wel super mooi echt mooi om te rijden nou toen kwam het of ik in galop durfde nou ja tuurlijk eindelijk dat is waar ik op wachtte nou daar gingen we maar wat denk je normaal nemen ze altijd zelfde route maar ze nam nu keer een andere en die paarden dachten dus he we gaan de verkeerde kant op althans mijn paard dacht dat dus in volle galop whoep hij sloeg af een ander pad in ik zo wooow er zit leven in dat meisje maar schreeuwen rustig blijven en ik dacht alleeen maar jaaa leeeuk ! nou nadat het paard door had dat ik wel vaker had gereden probeerde die me steeds uit dus alleen maar leuk ik had er wat meer pit ingekregen. Het was dus wel erg leuk om weer paard te rijden maar ik doe het nooit weer in het buitenland want ze zijn allemaal zo getraind dat ze als bijna paar dode paarden rond lopen . ze waren ook erg mager wat ik natuurlijk niet aan kon zien en dus ook vroeg wat voor voeding enzo ze krijgen en weer zei ze het is maar voor toeristen ik keek haar en schudde me hoofd en toen werd ze rood en hield haar stil dus de boodschap kwam over denk ik. Maarja ondanks alles wel leuk gehad. Smiddags hadden we visite van mark en debbie de zoon van me tante en ze hadden een puppy dus ik helemaal blij dat ik er mee kon spelen het was erg gezellig lekker gegeten en weer geknuffeld en gedaan met de hond wat een schatje nu mis ik guus ze hondjes wel heel erg!!

Maandag 31 maart- Ik ging met nicole,Annet en me tante naar een high tea en we moesten netjes gekleed nou ik dus me lange rok aan me haren in de krul dus voor mijn gevoel zag ik er weer tip top uit. Het restaurant was helemaal boven in een hoog gebouw we konden helemaal mooi over perth heen kijken het draaide ook langzaam dus we zagen alles van perth echt super mooi het restaurant zelf zag er ook erg luxe uit dus was wel heeel leeuk en super lekker gegeten.
Savonds haalde Sean en Annet me op om naar Kalamunda te gaan dan kon je echt over heel perth heen kijken en in het donker dus ik zag allemaal mooie lichtjes en ik zag die vliegtuigen landen echt super mooi was het daar.

Dinsdag 1 april- ik dacht laat ik maar me koffer vast inpakken want normaal doe ik dat altijd paar uur van te voren en dan vloek ik alles bij elkaar nou ik denk dat ik nu ook al me vloek woorden wel heb gebruikt maar het is me toch gelukt ik heb me koffer dicht gekregen en het was 27 kilo en je mag 30 dus perfect !!:D gaf mij weer een fijn gevoel . Ik heb me laatste wasjes nog gedaan en wat ben ik daar blij van pff ik haat wassen dus mam je hebt er weer een taak bij straks:P Nadat ik overal klaar mee was heb ik weer heerlijk in de zon gelegen met me boek . Oh echt heerlijk !! Niet het lawaai van ponypark wat ik altijd hoor nee gewoon rust heerlijk.

Woensdag 2 april- Nog even naar warwick en greenwood gedaan even wat eten gekocht voor in het vliegtuig op de hoop dat ze het niet afpakken. Ik snap daar soms echt niks van elke keer gooien ze het van mij weg en leggen ze uit dat het niet mag en dan zit je in het vliegtuig en sommige mensen halen van allerlei vreten uit hun tas en drinken dus ik hoop dat ik daar eens een keer uitleg van krijg want ik snap het niet. Misschien moet ik wel zeggen dat ik ziek ben en krijg ik het dan voor mekaar:P
Ik heb ook mezelf nog even verwend ik heb een armbandje gekocht want wou graag iets hebben als herinnering ik wou graag tattoo maar dan slacht me vader me af ben ik bang.. of wat hij altijd tegen me zus zei : Ik haal het met de kaasschaaf eraf! Oef pijnlijk.
Savonds kwam nicole en dom dineren en dom had heerlijke nacho’s gemaakt echt lekker. Toen maar afscheid van hun genomen en zei komen volgend jaar in holland ik kan er niet op wachten want heb het echt leuk met hun gehad en ga ze zeker missen. Savonds kwam mirelle,john,quin en kay nog even gedag zeggen . IK haat het echt om afscheid te nemen pff dan heb je leuke mensen ontmoet en dan moet je weer gedag zeggen en zitten zowat 24 uur van je vandaan.

Nou en dan hebben we vandaag nog de dag voor vertrek . Nog druk wezen inpakken want ik was natuurlijk de helft nog vergeten en zit wel beetje over het gewicht dus ik trek maar een sexi topje aan hopelijk laten ze mij dan door :P en weer terug geweest naar warwick want het armbandje was te groot ik heb met me domme kop dat armbandje niet gepast dus nu nog even snel op maat laten maken en nu zit ik heerlijk chil in de zon dit verslagje te typen en tot het einde te komen van mijn geweldige avontuur in australie.
Ik heb hier een geweldige tijd gehad met ups en downs want tja je hebt ook je familie in Nederland en die miste ik toch wel vaak en dan ook nog met me zus die en miskraam krijgt pff toen dacht ik wel even wat doe ik toch in godsnaam hier en het enigste wat ik kon doen was berichtje sturen of skype met haar praten verschrikkelijk vond ik dat en dan ook nog het tijdsverschil soms sprak ik guus amper en dat vond ik echt niet leuk want tja ik wou graag met hem praten maar als hij tijd had lag ik te slapen en als ik tijd had was hij druk aan het werk of aan het slapen dus dat was soms wel echt stront vervelend maar we hebben het overleefd! maarja ondanks alles heb ik super veel beleefd en super mooie dingen gezien en gedaan. Ik ben blij dat ik straks alles weer aan de rechter kant kan doen want alles links hier moet ik nog steeds aan wennen dan stak ik de straat over en keek ik naar de verkeerde kant en opeens oeps kwam er auto aan en ohja shit links. En elke keer wou ik in de auto stappen waar het stuur zit. Of ook op de stoep ik loop altijd aan de rechterkant nou dat heb ik soms geweten soms beukte mensen me gewoon aan de kant want tja ik moest aan de linkerkant lopen pfff dus lang leven het rechtse:P En in de bus hier zeggen ze altijd beleefd thank you of cheers tegen de buschauffeur nou dat doen we bij ons in Nederland echt niet oh en straks in het vliegtuig altijd als je land gaan er mensen klappen ik vind dat zo grappig ik denk dat ik nou ook ga mee klappen en donders juichen niemand kent me toch.
Ik heb hier in Australië ook echt wel mezelf leren kennen en dan ook zeker positief althans dat vind ik zelf. Eerder was ik altijd wel negatief en haalde ik altijd het slecht naar boven maar ik ben nu heel erg positief geworden en probeer overal het mooiste uit te halen.

Ik vond het ook super leuk om al die kaartjes te krijgen in totaal 33 haha dat is toch niet normaal. Zo kom je er wel achter wie nou echt je vrienden zijn sommige laten niks horen en sommige sturen elke dag een berichtje. Dat is erg leuk en vond het fijn ! Dus iedereen bedankt voor de leuke kaartjes en berichtjes !

Ja ik ben klaar voor de reis terug het was geweldig hier en had ook wel langer kunnen blijven maar ik ben er ook wel weer toe om weer me normale leventje in Nederland op te pakken weer heerlijk werken op ponyparkcity me familie en vrienden zien weer naar me lieve stagekindjes . Ja het is goed zo het was geweldig hier en zoals me tante zegt er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.

Ik ga dan ook afsluiten met een quote van onze lieve reggae dude bob marley:
Love the life you live. Live the life you love.

Dat heb ik gedaan en ik kan weer een droom van mijn lijstje afstrepen :
AUSTRALIE- DONE


ps- als ik thuis ben drop ik er nog wel wat foto's op ik ga nu nog genieten nu het nog kan :)

  • 03 April 2014 - 12:46

    Arpa:

    Hoi Brenda,
    Eindelijk weer een verhaal ik was volverwachting .
    En geweldig wat je allemaal beschreven hebt super leuk om te lezen .
    Je hebt het echt mooi verwoord, en daarbij nog levenservaring opgedaan dus wat wil je nog meer .Een hele goede terugreis gewenst en tot spreeks dan in het eggie Dag he ,Dikke kus

  • 04 April 2014 - 11:18

    Jan Meier:

    hoi brenda .wat was je verslag weer mooi vooral het verhaal van je vader over je tatoe ..als je het zal doen het er met de kaasschaaf er af zal halen ik lag dubbel van lachen.ik zie het al voor me wij vinden het fijn dat het zo leuk heb gehad.we heten je van harte welkom thuis gr jan en willy meier

  • 04 April 2014 - 22:27

    Jolien:

    Mooi geschreven zusje, dit heb je mooi toch allemaal maar gedaan! Ben dan ook erg trots op je en niemand pakt dit meer van je af! Wel ben ik weer heel blij dat je weer veilig thuis bent! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warwick

Brenda

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 14503

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Perth

Landen bezocht: