2 weken in australie - Reisverslag uit Slagharen, Nederland van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu 2 weken in australie - Reisverslag uit Slagharen, Nederland van Brenda Nijkamp - WaarBenJij.nu

2 weken in australie

Blijf op de hoogte en volg Brenda

28 Januari 2014 | Nederland, Slagharen

Zo daar is die eindelijk een reisverslag. Sorry dat het zo lang heeft moeten duren maar ik had geen internet en mijn telefoon werkte ook niet dus we moesten het allemaal uitzoeken en maar geduld hebben. Toen had ik maar een nieuwe telefoon gekocht maar hij deed het niet bleek dat ik het verkeerde doosje had gekregen met dus het verkeerde nummer pff…. Maar oke het is nu klaar dus ik kan me verslagen aan jullie laten zien. Let niet op me 10000 typ fouten maar ik heb geen zin om alles 10 x over te lezen ;) dus hier me verhaal van de 2 weken :D

De dag dat ik naar australie ga
Zo eindelijk is het dan zo ver mijn droom kwam uit. Ik had slecht geslapen want ik besef nu eigenlijk pas wat ik allemaal achter laat. Me zus kwam nog even afscheid nemen en natuurlijk kwamen de tranen en dacht ik ook alleen maar waar begin ik toch aan. Iets wat ik al jaren lang wil maar toch ook weer denk ik ik heb thuis alles WAAROM zou ik in godsnaam weg gaan. Maar door Guus ga ik heen hij staat zo achter mij en motiveert mij om dit te gaan doen en daar ben ik super blij mee. Ik denk zelf dat ik het anders had laten wezen. Maar goed daar kwam mijn lieve lieve vriendinnetje en haar lieve vriendje mij nog gedag zeggen dat gaf me wel even rust in me hoofd en kon ik nog even lekker kletsen en dikke knuffel geven. Ik ga Roos dan ook erg missen want ik kan altijd naar haar toe als ik wil en dat is super fijn. Maar ik heb nog meer super lieve vriendinnetjes die altijd voor me klaar staan en ook door hun maak ik deze reis ook zei motiveren mij. Nou genoeg sentimenteel gedoe nu ga ik over de reis beginnen haha.
Daar zat ik dan in de auto naar schiphol toen we zijn aangekomen en bezig waren met inchecken zag ik PAUL DE LEEUW oh wat leuk was dat en natuurlijk zat hij op het mooiste plaatsje in het vliegtuig maarja dat is logisch en toen we klaar waren en een kopje koffie wouden drinken ja hoor daar kwam hello goodbye het programma wat ik steeds niet wou kijken omdat ik dan alleen maar zit te janken en nu zit ik er zelf in haha erg leuk om te doen ! Toen was het afscheid van papa en me allergrootste trots Guus op dat moment voelde ik me toch wel erg kut guus bleef hier thuis en ik ging weg en een beetje vakantie vieren en stage lopen .. ik ga hem zeker missen
Nou daar kwamen we in het vliegtuig sjonge wat een gigantisch vliegtuig en wat een luxe ik kon het prima volhouden. We gingen eerst 6 uur vliegen en kwamen uit in dubai. Het was een prima reis en ik dacht nou als dit het is dan ga ik nog wel vaker reizen. Maar totdat we bij de tweede vliegtuig kwamen OH MY GOD klein,het stonk en het was gigantisch warm de stoel was maar net groot genoeg voor iedereen. Het eten was bij het eerste vliegtuig ook beter dan bij de tweede want toen kreeg ik allemaal vage dingen pff dat was dus 3 keer niks en die reis duurde ook nog eens 16 uur pff BLOODY HELL zou ome johnny zeggen haha. Toen we eindelijk geland waren moest we nog heel lang wachten bij de douane we moesten een lijst invullen en overal wel 100x gecheckt worden. Toen mochten we eindelijk door en daar stonden dan me lieve tante Annie en ome johnny. Ze hadden al wel 1,5 uur gewacht. Nu hoorde we achteraf dat blijkbaar iemand bij ons in het vliegtuig iets mee probeerde te smokkelen waardoor de koffers extra gecheckt moesten worden. Maar goed we kwamen aan bij het huis waar ik 3 maanden ga vertroeven. Het is zo mooi daar en oh het weer echt TOP! We gingen even wat eten en nog wat drinken en toen kwam mama’s nichtje even langs om gedag te zeggen echt aardige mensen ! Ik ben nu maar lekker gaan slapen want ik was van die reis echt KAPOT!
Dag 1
Ik heb heerlijk geslapen en word dus ook pas smiddags wakker ik was echt zo moe. Even lekker gedoucht en er stond al een ontbijtje voor ons klaar (lekker lekker) Toen we klaar waren met ontbijten gingen we naar de daycare waar ik ga stage lopen ik vond dat wel heel erg spannend. Toen we daar aankwamen dacht ik meteen oke dit is zo niet Wendy proof ( De plek waar ik in Nederland stage loop) Maar de meiden die daar werken waren echt zo vriendelijk en zo enthousiast waardoor e spanning zakte en de bazin was ook zo lief en heeft wel 100x gezegt dat ik hier ben om te leren dus ik moest me geen zorgen maken ik kon van hun leren en zei van mij. En ik moet wel de kinderen wat Nederlandse dingen leren , nou super leuk toch. De kindjes lagen op de grond op matrasjes te slapen want het is zo warm hier in Perth maar in de daycare was het lekker koel. Toen ik alles had gezien heb ik even met de bazin besproken wat de bedoeling is en over 2 weken ga ik dan aan de slag want ik mocht van haar eerst met mama leuke dingen doen. Nou super lief , dus dat zit al goed.
We gingen toen naar het winkelcentrum in warwick dichtbij greenwood waar ik dus nu verblijf. Ik heb daar maar een nieuwe telefoon gekocht want ze konden niet een kaartje van hun in mijn telefoon doen grrr… na een tijd daar gestaan te hebben kreeg ik eindelijk me nieuwe simpele telefoon en een kaartje. We gingen toen daar even in de winkeltjes kijken OMG ik heb maar de portomonne in de tas gelaten want ik zag gewoon teveel leuke dingen en ze hebben hier nu UITVERKOOP van de ZOMERCOLLECTIE! Dus zo goede timing! Ik heb nog maar niks gekocht want ik zie vast nog wel meer leuke dingen.
Toen zijn we weer naar huis gegaan en ben ik met de telefoon bezig gegaan die ik niet aan de praat kreeg wat erg frustrerend was. Van alles uitgezocht maar hij deed het maar niet. Ik dat ding maar aan de kant gesmeten en ik ben maar gaan slapen want had geen zin om daar chagrijnig te zijn en ik moet de volgende dag vroeg op !
Dag 2
Paul en Annet (nichtje van mama) kwamen ons ophalen om naar Basselton te gaan. Na 2 ½ uur in de auto te hebben gezeten kwamen we eindelijk daar aan. Daar stond ik dan met me mond wijd open. De zee was daar zo helder en blauw ik heb echt nog nooit zon mooie zee gezien echt super ! en wat mama altijd zei het lijkt net of je het einde van de wereld ziet nou dat heb ik ook gezien echt zo apart. We hebben daar een beetje rond gekeken en toen gingen we met een treintje de zee op en we kwamen dan uit bij een tunnel daar kon je naar beneden en kon je alle vissen zien zwemmen. En natuurlijk zag ik lieve nemo!! Echt super mooi om te zien en ook al die planten die in de zee zitten echt mooi. We hebben daar nog lekker ceaser salade gegeten mm zoooo lekker. We zijn nog naar Margret River geweest en daar in wat winkeltjes gekeken en opzoek gegaan naar een hoedje want natuurlijk was ik de mijne vergeten en me kop was alweer lekker aan het verbranden. Want het was daar namelijk 44 graden. Toen weer in de auto gestapt en verder rond gekeken. We zijn bij een chocolade fabriek geweest oh wat zag dat er lekker uit en je kon ook chocolade proeven mm echt zo heerlijk. Ze hadden ook van allerlei dingen waar chocolade in zat , drinken,eten en in creme’s voor je gezicht of handen etc. ook nog naar Candy cow gegaan daar hadden ze allemaal verschillende soorten snoep wat ze daar maakten mmm echt heerlijk . Het is maar goed dat ik niet in zon winkel werk. We zijn toen naar banbury gereden en op een toren geklommen zo dat je heel banbury kon bekijken wauw echt super mooi was dat. Ik dacht alleen maar wat is Nederland toch een saai en simpel land overal staan huizen en gebouwen. Hier heb je op sommige vlaktes niks staan en dat maakt het zo mooi. We kregen wat honger en zijn toen naar Mandurah gereden en daar heerlijke fish en chips gegeten aan de haven mm echt te lekker. En na een lange reis waren we eindelijk weer thuis en hup gelijk het bed in want ik was kapot.
Dag 3
Vanmorgen kwam Annet ons weer ophalen om naar het station te gaan. En zijn we met ze 6en naar Fremantle gegaan. De plek waar mijn oma en opa aankwamen toen ze naar Australië gingen. Daar stond ook een steen met de namen van mijn oma en opa erop dat was wel erg indrukwekkend om te zien en zo raar hoe dat allemaal gegaan is. Ook al weet ik er bijna niks van toch kreeg ik een raar gevoel wat niet echt prettig was. Ik ben wel blij dat ik het gezien heb dan kan ik er toch een beetje een beeld van krijgen hoe hun het beleefd hebben. We zijn toen nog naar een toren gelopen en daar kon je inkijken als mensen gevangen werden genomen een klein stinkend en gloeiend heet hok. Ze hadden daar ook een kanon die lieten ze vroeger afgaan voor de boten die aankwamen dan wisten ze welke richting ze opmoesten.
Toen natuurlijk de stad in gegaan en winkeltjes bekeken ze hadden daar super leuke marktjes waar je echt van alles kon kopen en ik dus weer zoeken naar een hoedje maar nee hoor weer geen hoedje nya ze hadden wel meer dan 100000 soorten maar ik vond ze natuurlijk weer eens niet mooi. Ik heb daar wel een indianentooi gekocht voor in de indianenshow op Ponyparkcity echt zo mooi en niet duur dus kon het niet laten liggen. We zijn toen naar de haven gegaan waar super mooie boten stonden en natuurlijk voor de verandering weer FISH EN CHIPS gegeten. Dat was echt het lekkerste stukje vis wat ik ooit heb gehad zo lekker vers mmm. Toen maar weer eens naar huis gegaan en heeft paul mij geholpen met mijn telefoon hij had maar de telefoonservice opgebelt en wel een uur aan de telefoon gezeten wat bleek dus hadden ze mij het verkeerde doosje bij de telefoon gegeven dus het nummer klopte niet pff dombo’s nu wil me tante ook nog weer naar de winkel toe om even te zeggen dat ze eens wat beter moeten opletten haha ;) Nya eindelijk dat opgelost nu nog de wifi en dan kan ik eindelijk me vrienden en familie laten weten hoe het gaat . nu maar snel naar bed want morgen staat om half 5 sochtends paul voor de deur om ons naar het treinstation te brengen.
Dag 4
Om half 4 ging de wekker pff normaal lig ik er dan pas in na een avondje stappen. Maar oke even wat moed verzamelen want we gaan weer wat leuks doen. We gingen met de trein naar Kalgoori die reis duurde 6 uur. Bij Merredin nog even uitgestapt want daar is mama geboren wel gek hoor als je daar dan bent en dan ook vooral voor mama. Om 2 uur smiddags kwamen we aan in Kalgoori. De tassen gedumpt bij ons hotel en hup de stad in OH het was echt zo warm echt niet te harden 43 graden en ook nog geen eens wind. Ik heb toen ook de aberitgenels gezien oh wat zijn die eng zeg je kon ze van de verte al herkennen zon aparte uiterlijk en ze schreeuwden maar wat in het rond ik voelde me daar niet bepaald veilig. Maar toen zag ik een winkel met een hoedje die voor mij bestemd was en ook nog maar 15 dollar dus PERFECT ik blij mama blij en Tante Annie en Ome johnny blij haha eindelijk klaar met dat gezeur over een hoedje. En voor de verandering maar weer Fish en Chips gegeten. Ze hebben veel meer keus hoor maar het is gewoon zo lekker. We zijn toen naar een touristenwinkel geweest en een tour geboekt voor de volgende dag. Nog even wat gedronken in het hotel en lekker naar bed.
Dag 5
Heerlijk geslapen en ontbeten en om half 10 kwam een busje ons ophalen voor een tour door Kalgoori. We hadden een leuke gids en we waren de enige in de bus dus dat was wel relaxt.
We zijn toen naar de flying doctors geweest. Dat was mooi om te zien hoe ze dat hebben opgestart. Dat waren dus dokters die in het vliegtuig naar mensen kwam om te helpen want op sommige plekken was het ziekenhuis te ver weg en konden er mensen komen te overlijden dus de flying doctors zijn daar echt toppers. Toen gingen we verder kijken in Kalgoori en vertelde de gids van alles over de gebouwen enzo. Wel interessant ik had verwacht dat ik het niks aan zou vinden maar het was echt wel leuk. We gingen nog in een spoorweg museum kijken en bij een hotel konden we een mijnschacht bekijken. Wel bijzonder hoor hoe ze dat allemaal gedaan hebben vroeger. We gingen toen naar de superpit toe wat is dat apart om te zien zeg. Ze praten er nu al over als al het goud enzo weg is dan gooien ze het vol met water eigenlijk zo zonde want het is zo mooi om te zien. Vandaar uit zijn we naar hannasch mijn gegaan. Daar kon je zien met wat voor machines ze in de mijnen werken en ook konden we de huisjes zien waar de emigranten vroeger in geleefd hebben. Gewoon een golfplaten huisje. Het was die warm echt zo warm dus zijn er snel langs gelopen en snel weer de bus in met airco! Na de tour lekker gegeten in het hotel en raad eens…. Weer FISH & CHIPS !!haha
De volgende dag weer om 6 uur opgestaan phoe te vroeg voor mij maar het moest want om 7 uur ging de trein weer terug naar Greenwood en die trein gaat maar 1 keer op een dag dus HET MOEST:P Na 2 uur eindelijk weer terug en lekker relaxt thuis gedaan want elke dag overal naar toe is ook vermoeiend! Toen weer nieuwe familieleden leren kennen want Marelle kwam langs met Quin en Kay. Leuk om ook hun weer te ontmoeten 
Dag 7
Vandaag even lekker uitgeslapen en wat was gedaan nya niet ik maar mama haha nu kan het nog ;) Ome johnny heeft ons naar warwick gebracht en konden we even winkelen ! En daar zag ik een mooi paars koffertje die precies bij mijn grote koffer past en bij me handtas dus ik moest en zal hem kopen en dat dus ook gedaan in me Engels proberen te vragen of die als handbagage mocht kwam ik erachter dat de vrouw die daar werkte uit Nederland kwam dus mooi in Nederlands , handig! En een jurkje gekocht voor 12 dollar geen geld dus en een korte broek oei die zit zo lekker dus ik ben weer erg blij met mij aankopen  Savonds zijn we met Paul en Annet naar perth geweest en in een park gewandeld en zo kwamen we op een soort van berg en konden we over Perth kijken dat was echt super mooi omdat het donker was en perth natuurlijk alleen maar lichtjes had van de gebouwen enzo echt super. Het was gigantisch druk in dat park want er was volle maan en die stond heel laag dus je kon super mooie foto’s maken. Dat was wel even ik mis een Guus momentje want alle stelletjes zaten romantisch op het gras met wat drinken en eten naar het mooie uitzicht te kijken en ik stond met me fototoestelletje met mama ook leuk maar anders .. maarja geeft niet ik kom nog wel terug in australie ;)
Dag 8
We gingen vandaag naar Hillarys boothaven. Dat is aan de zee en super mooie boulevard. Ik ga daar zeker nog vaker heen! Lekker daar rondgewandeld en in de winkeltjes gekeken en gezocht naar uggs maar serieus alles was nep het was maar goed dat me lieve vriendinnetje michelle me kon uitleggen hoe ik de echte kon herkennen. Gewoon te grappig want die meiden daar hadden het allang door dat ik aan het kijken was of het echt was en hun maar zeggen ja dit zijn de echte geloof mij maar pff sukkels. Toen we alles hebben gezien weer naar huis gegaan en lekker verband natuurlijk ..:P Even lekker met Guus gebeld dat was weer fijn om zijn stem te horen. En helaas nog geen wifi maar ik blijf wachten.. Ik luister nu naar mijn wijze tante Linda GENIET VAN AUSTRALIE en laat dat internet wezen dus ik geniet en ik hoor vanzelf wel wanneer het eindelijk klaar is.
Dag 9
Vandaag op visite geweest bij John, Marelle, Quin en Kay. Leuke en aardige mensen en ze wonen dicht bij tante Annie en ome Johnny dus daar ga ik nog wel vaker heen! Savonds waren we uigenodigd bij de dochter van Annet en paul. Nicole wou met ons bbqen wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond. Het was echt heerlijk ! Toen kwam ze met filmpjes aan van vroeger toen zei bij ons waren geweest dus toen was ik 1 jaar wat een schatje was ik TOEN ;) En wat het mooiste is me lieve broer rob had mijn pony vast en ik zit erop dusss mijn conclusie is hij houd toch wel van me ;) Ook jolien als klein meisje trots met haar lieve pony kiwie. En natuurlijk de entertainer papa goh die is nog steeds zo gek. Dus dat filmpje maar gebrand en heb ik straks wat leuks voor thuis !
Dag 10
Jeeeeej ik heb vandaag koala’s en kangaroos geaaid dat was zo leuk!! Helaas was het te warm dus mocht ik geen koala vasthouden maar ik heb wel de kangaroo eten gegeven ze waren echt zo zacht echt super lief! Ook nog bij verschillende soorten vogels gekeken een enge slang, een wombat een dik vet beest het leek op een varken en op een rat. En een lief beestje wat familie was van de kangaroo. Leuk altijd van die parken met allerlei soorten dieren. Dus als ik thuis ben wil ik geen hond meer maar een koala echt wat een schatjes zijn dat! Dus guus ??;) Het was die dag echt heel erg warm dus weer beetje op tijd naar huis gegaan en beetje afgekoeld.
Dag 11
Vandaag met mama met de boot naar rottnest island geweest. Het was weer goed warm maarja je wil toch wel wat zien! Was ook super mooi maar te warm om te lopen dus maar in de bus gestapt en een tour gemaakt over het hele eiland dat was erg mooi. Lekker gegeten daar en nog even met de voeten in het water ohh heerlijk dat is pas leven relaxt bij het water ! Maar toch vond ik hillarys mooier maar dat geeft niet dit was ook erg mooi! Dus een tip voor mensen die ook naar australie willen. Ga niet in de zomer heen want het is te warm om dingen te doen en er zijn ook veel dingen dicht omdat het te warm is.
Dag 12
Vandaag met de bus en trein naar perth gegaan, de stad :D veel leuke winkels gezien maar als je met een groep bent is het lastig om elke keer weer winkel in en uit te gaan. Dus ik ga nog een keer alleen en dan kan ik lekker in alle winkeltje neuzen. En 3 x raden wat ik heb gevonden …. UGGS!!:D Happy me . Helaas niet veel soorten maar begin februari krijgt hij nieuwe binnen en daar zit 1 tussen die ik graag wil en dus ga kopen ! Het was wel raar om nu uggs te passen want ik zweette me dood en zit je daar in je korte broekje met dikke boots eronder haha maar geeft niet ze zijn hier ook nog goedkoper dus ik MOEST ;) Toen gingen we ergens eten nou dat moeten ze ook in Nederland hebben. Je komt in een of ander grote hal met allemaal tafels en stoelen waar je kan zitten en rondom die tafels allemaal verschillende eettentjes je kon noodles eten, taco’s,suchi,patat,vis,salades etc. Dus iedereen kon kiezen wat voor eten hij wilde en dat ophalen en dan gaan zitten. Dat is echt ideaal als je bent een groep bent en je hebt van die lui er tussen zitten die bijna niks lusten ik wou geen namen noemen maar Remco is er ook zo’n een :P (love you!) Toen we thuis waren heeft Tante Annie weer een overheerlijke salade gemaakt!! Dus als ik thuis kom kan ik allerlei lekkere dingen maken !!
De volgende dag hebben we lekker relaxt gedaan en savonds uit eten geweest met Mama,Marelle, John, Quin, Kay,tante Annie en ome Johnny. Natuurlijk snapte ik die heerlijke kaart niet maar ik kon wel begrijpen wat dus vis was en daar hou ik van :P maar allerlei vage namen maar gewoon wat gekozen en het was echt super lekker !
De volgende dag helaas de laatste dag voor mama dus nog even naar yundaloup geweest een heel leuk winkelcentrum en je kunt daar alles vinden wat je maar moet hebben. Ze hebben hier ook echt vele leukere schoolspullen dan ons! Nadat we weer thuis waren aangekomen nog wat gegeten en toen naar het vliegveld om mama uit te zwaaien. Ik dacht oh even paar traantjes en dan is het klaar maar dat viel nog wel even tegen. Ik had het zo leuk met mama gehad en dan mama alleen in dat vliegtuig laten gaan was dus niet zo leuk. En vooral omdat mama zo vedrietig was word het alleen maar zwaarder en had ik het besef oke nu zit iedereen in Nederland en ben ik echt alleen. Maar droom 1 zit er al op en dat was dat ik met mama naar Australië wou gaan en dat heb ik nou gedaan en zeker geen spijt van gehad want we hebben samen super mooie dingen gezien! Nu nog 3 maanden alleen door of nya alleen ik heb met oom en tante hier nog dus dat is wel fijn. Nadat ik eindelijk klaar was met al dat gejank en naar bed wou gaan had mama natuurlijk weer wat onder me kussen gelegd dus daar kwam het gejank weer(thanks mam ;) ) maarja dat gaat wel weer over.
Dinsdag een spannende dag want dan begint me 1ste stage dag ! Ben best wel zenuwachtig hoe alles zou gaan en of ze me leuk vinden etc. en ik moet om 8 uur beginnen dus 7 uur de bus pakken dus dat word ook even wennen na al dat uitslapen haha ;) Ik zal dus dinsdag weer wat schrijven over hoe stage is geweest. Nu 2 geweldige weken erop zitten en zo veel moois gezien. Als iemand van jullie geld heeft en wil graag een mooie reis maken ga dan naar AUSTRALIE !!Echt een super vet land waar je nooit op uit raakt gekeken!


  • 28 Januari 2014 - 16:27

    J Adriaansen :

    Hallo brenda heel erg mooi jou ver slag ikben blij dat je al veel gezien hebt met mama en tante annie Geniet er lekker van Groetjes Oma X

  • 28 Januari 2014 - 18:26

    Kevin En Lorianne:

    Wauw, mooi verslag! Leuk om te lezen!
    Geniet ervan en heel veel succes op je stage!

  • 28 Januari 2014 - 19:41

    Dorien:

    Mooi hoor!
    Fijn dat het zo mooi is en ik ben er benieuwd naar hoe je stage is bevallen.

    Ervin mist je al hoor.
    Knuffeltje van Marik.

    Liefs

  • 28 Januari 2014 - 21:09

    Arpa:

    He Bren,

  • 28 Januari 2014 - 21:15

    Arpa:

    Poging twee.
    Heb net een heel verhaal geschreven wordt het niet geplaatst?
    Heb net je prachtig verhaal gelezen echt heel leuk geschreven .
    De vakantie met mama nemen ze je niet meer af en daar kun je even op teren (hi hi).
    Veel succes met je stage zal zeker goed komen zo,n vlotte Hollandse meid ,daar kunnen ze zeker van leren

  • 28 Januari 2014 - 21:17

    Arpa:

    Lieve Gr van ons doeg doeg XXX

  • 28 Januari 2014 - 23:12

    Dianne:

    Hi Brenda!
    Wat leuk om jouw verslag te lezen.
    Heel veel plezier en succes met je stage.
    Groeten Dianne.

  • 29 Januari 2014 - 09:04

    Jenny Meesters:

    Hoi Brenda,
    Een heel verhaal. Leuk voor jou en Nelly om dit samen te mogen meemaken. Heel veel succes op stage.
    Je kunt daar nog heel wat doen hoorde ik al. hartelijke groeten uit Loozen

  • 29 Januari 2014 - 10:45

    Brenda:

    Wie is arpa??? :$

  • 29 Januari 2014 - 12:20

    Roelie:

    Hey Brenda,

    Leuk om te kunnen lezen hoe het daar met je gaat. Heel veel succes en veel plezier op stage. Wij zijn bij ons druk aan de knutsel met jouw leuke ideeën voor de carnaval.

    Groetjes Roelie

  • 29 Januari 2014 - 14:42

    Gerard Anbergen:

    Hallo Brenda,

    Je zit hier vlak onder mij hoor je mij niet kloppen? mooi verslag hoor super van jou dat je dit aangedurfd hebt ook moedig van moeders hoor. mocht je nog een leuke vrouwelijke Aboriginals tegen komen noteer haar adres dan even.
    Kangoeroe vlees moet zo lekker zijn heb je het al geproefd? of struisvogel vlees.

    Ik blijf je volgen Brenda lijkt mij erg leuk, veel succes gerard

  • 30 Januari 2014 - 09:22

    Mama:

    Lieve Brenda

    Ik heb je verslag al een paar keer gelezen,ja het was echt super. Raar vorige week nog in de zon verbrand en nu - 4 graden.
    Geniet nog maar lekker.
    Liefs mama xx

  • 30 Januari 2014 - 13:17

    Trijntje Schmidt En Fam Uit Den Helder:

    mooi reisverslag
    brenda fijn dat je zo heb genoten met je moeder succes met je stage en ook nog genieten
    groetjes van ons allemaal

  • 30 Januari 2014 - 23:16

    Miranda:

    Hi Bren, wat een leuk verhaal heb je geschreven.
    Wij kijken uit naar het vervolg.

    Groetjes van ons

  • 31 Januari 2014 - 16:22

    Kayleigh:

    Hey Brenda!
    Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt.
    Veel succes en plezier op je stage.
    We kwamen je mama donderdag nog tegen, ze vond het wel heel koud hier hoor haha!

    Groetjes Kayleigh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Slagharen

Brenda

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3210
Totaal aantal bezoekers 14498

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Perth

Landen bezocht: